Helghelghelg

I fredags hade vi en givande processuppföljning i gruppen. Nu känns det som att vi har mer koll på läget och kommer kunna jobba effektivare nästa vecka. Vi har organiserat oss lite mer och alla har klart för sig exakt vad dem ska göra. Jag ska börja jobba på presentationen tillsammans med Peter nästa vecka. Igår började jag kolla lite på hur vi ska kunna få den effekten vi vill ha i Flash. Det är inte sådär jättekomplicerat, lite pilligt bara, men det borde gå bra. Jag har latat mig lite i helgen och inte jobbat så mycket som jag tänkt, så jag får sitta lite med uppgiften ikväll istället. Då ska jag sammanfatta det jag hittat under trendspaningen i ett dokument som jag kan dela med mig av till de andra i gruppen. Sen tänkte jag börja kika lite på After Effects. Vi fick ju en länk på mailen till en AE tutorial som vi skulle gå igenom innan workshopen som håller på att arangeras.

 

Idag har jag jobbat jättemycket med matten, eftersom jag nästan inte gjort det alls i veckan. Jag har ju börjat läsa Matte C på distans nu, och det skulle nog inte vara så bra om jag  hamnade efter redan första veckan. Jag borde försöka fixa något schema eller så för matten, så att jag verkligen gör det jag ska. Fast det kan ju vänta tills det verkligen, verkligen behövs.

 

Jag kom på att det kanske blir lite svårt för mig att ha bilder med i bloggen eftersom jag inte har en kamera. Eller, jag har en kamera, typ. Men min syster går en fotokurs nu och använder den, och jag är ändå ingen sån som springer runt och fotar en massa. Jag kanske kan låna foton av andra hyprare i och för sig. Kanske. Jag får se om jag orkar vara så pass seriös med bloggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0