Missad fest men god middag

Det var riktig dålig timing på invigningsfesten för min del, jag hade ju planerat middag med mormor. Det känns kanske lite trist att umgås med sin mormor istället för att dricka öl med klassen, men det går inte att vara superrolig jämt, och nu var ju faktiskt mormor inplanerad också. Jag fick jättegod, riktig middag, och lunch till imorgon! Och plättar till efterrätt, och plättar att lägga i frysen och äppelkaka med mig hem också. Jag har blivit sådär underbart bortskämd, och det känns som att jag aldrig mer kommer bli hungrig.

 

På vägen till mormor stannade jag i Skärholmen för att köpa en blomma till henne eftersom hon fyllt år, men jag fastnade på Åhlens kontorsdel och kom till blomaffären när de skulle stänga, så jag ficka skynda mig och ta en lila blomma som såg fin ut. På Åhlens hittade jag två block, ett med ränder och ett utan, som jag tänkte ha i skolan, och en fin grej med två lådor som jag kan ha på mitt skrivbord. Och det var nog bättre att pengarna hamnade där än på öl.

 

Idag hade vi en jätteintressant föreläsning på förmiddagen om etnologi och trender. Katarina Graffman från inculture berättade hur de jobbade och gjorde fältstudier, och de verkade få fram en hel del intressant information om olika gruppers vanor och dagliga liv. På eftermiddagen har vi fortsatt med trendspaningen och haft statusmöte med Christian. Vi fick lite hjälp med vad vi skulle fortsätta med under tiden vi väntar på svar från byråerna vi har mailat. Vi ska börja gå in på musikindustrin och trender där. Vi kommer ta kontakt med flera personer i musikindustrin och prata med dem om trender och hur de ser på musikbranschens framtid nu när det är så lätt att få tag på musik gratis. Det känns som att vi fått en intressant bransch att jobba med och som att vi har mycket att säga om den. Jag ska kolla upp hur musiken kommer in i spelindustrin, om de stora spelbolagen lägger mycket pengar på musik från kända artister, eller om de främst gör musiken själva och vad de tror om musik i spel i framtiden. Jag ska försöka få tag på EA eller DICE genom Phosworks där jag jobbade i sommar, eftersom de jobbar för EA. Jag ska också ta reda på lite om STIM och deras förslag att man ska betala en extra avgift till bredbandsbolagen för att finansiera musiken som laddas ned gratis. På tal om musik har jag en Cornelis Vreeswijk period just nu, vad man än gör passar det jättebra att lyssna på hans visor.

 

Jag borde kanske försöka få med lite bilder i bloggen också, så att den ser lite roligare ut, nu när inläggen verkar bli sådär halvlånga. Det är något jag måste fundera lite på och se till att fixa, kanske.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0