Trendsis och workshop

Idag har jag kikat lite på olika trender inom digitala medier, och hittat lite olika saker. Mobilreklam är något som skulle kunna vara på uppgång, och jag har hittat ett företag (front Signage) som gör digitala skyltar. Det verkade rätt tufft, för man skulle kunna anpassa innehållet och budskapet snabbt och enkelt, t ex efter vädret eller för individen. Front Signage kallar det "framtidens kommunikation", så det kan kanske vara något att kolla närmare på. Sociala medier är annars stort just nu, som Facebook, MySpace etc. Jag har också läst lite om att nischade forum är populära, att folk använder Bilddagboken för bilder och MySpace för musik.

 

Under eftermiddagen har vi haft en workshop med Delhaize. Det var rätt kul och intressant. Jag har dock aldrig tänkt på hur ett stort företag skulle drivas, eller mindre för den delen, och aldrig riktigt tänkt mig i en hög chefsposition, så jag hade egentligen inga åsikter om ämnena vi pratade om. Det var lite trist, men jag har i alla fall fått höra många bra idéer och börjat fundera på det. Hade jag vetat vad det skulle handla om lite mer exakt innan hade jag kanske kunnat tänka lite på hur jag skulle vilja driva ett företag och så, men det funkade ju ändå, och kanske hade det förstört uppgiften lite om vi fått veta innan vad som skulle hända.

 

Jag har fått min mattebok idag också, så jag har börjat räkna lite. Och det är faktiskt kul med matte. Mycket roligare än jag mindes. Sen är det lite drygt att vara trött och räkna, när man skriver av fel så att hela uträkningen blir fel och så. Fast jag har ju min primetime på kvällarna, så att plugga matte nu borde ju inte vara något problem, förutom att jag måste sova då. Det är sjukt irriterande att bli pigg på kvällarna. Man tycker ju att jag borde lära mig så att jag går och lägger mig där vid 8-9 då jag faktiskt är trött, men det händer ju inte. Jag har i alla fall fått i mig middag nu, och till och med lagat lunch till imorgon. Jag har betalat hyra och räkningar idag och upptäckt att jag inte har råd att slösa så mycket pengar på lunch som jag har gjort de här dagarna. Inte om jag ska ha råd att köpa annat i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0